Monday, December 10, 2012

10/12/12:Big Bad Wolf

Hari ini 10/12/12... Alhamdulillah, cepat masa berlalu... Rasa macam baru je lagi aku sibuk menyiapkan hantaran, hari ni dah genap sebulan .. Masa berlalu tanpa kita sedar.. Oh ya, mungkin juga sebab selepas kenduri, 2 minggu aku ambil cuti + MC...tu sebab rasa masa berlalu begitu cepat..  eh tetiba teringatlah kat Musafir Dunia.. hehe..

Okei, sekarang ni di Mines Convention Centre, Seri Kembangan telah di adakan pesta buku atau lebih di kenali sebagai Big Bad Wolf (BBW) bermula 7 Dec-23 Dec 2012... mak aihh.. memang rambang mata.. Huuuuu.... dan ape yang bestnya ada discount melampau! up to 95% kot... buku ratus2 jadi RM8 hengget je.. sape yang tak gila? Tapi apa yang paling best, masuk je kat pintu gerbang dia, harum semerbak bau buku menusuk hidung... i loikkkkeee!!! hehehehee

okei, tadi pegi dengan supervisor... dia biasalah memborong buku untuk anaknya.. dan aku?? haha.. ok, to be honest, aku ni bukan lah ulat buku... tapi aku suka layan buku cerita, yang relax dan menghiburkan... macam citer2 fiction la..camtu... tapi kalo orang bagi buku, memang aku baca hingga habis.. heheh.. tapi encik musafir dunia sangat2 lah suke baca buku... dan aku pun fikir, lebih baik tanya dia kalo2 dia berminat.. dan ya! aku telah pun membelikan beliau buku2 kegemaran.. musafir dunia bagi list buku yang dia nak, then aku check dulu kat internet,,, nak tengok macam mana cover page buku tu...supaya senang nak cari..  dan alhamdulillah, tak sampai 15 minit, kesemua buku pilihan beliau berjaya aku peroleh... di permudahkan.. kalo pikir2 balik susah kot nak jumpa.. over 3,000,000 books!! 



buku pilihan beliau... heee


kat bawah ni apa yang sempat aku harvest... macam musafir dunia, dia lebih suka buku motivation,, yang kat bawah ni buku2 pilihan beliau....



eheehh.. yg kat bawah ni pilihan aku.. aku memang peminat karya Enid Blyton.. masa zaman skolah rendah dulu, karya beliau jadi pilihan.. terutama siri 5 sekawan bersama anjing... tapi kat skolah bahasa melayu.. yang ni memang asli buku dari Enid tanpa alih bahasa.. :D  ...dan aku pun ada beli satu lagi buku, sama macam musafir dunia , daripada Donald Trump.. Think Like A Champion..



On d way nak keluar, eh ternampak plak kereta kat bawah ni. Perghh... teringat plak Batman punya kereta.. Okei , yang ni aku tangkap curi-curi.. haha.. ekceli, sape2 yang nak bergambar ala2 model kereta mewah, boleh la register... bayaran tak pasti berapa, sebab aku tak tanya.. hihi :p

 

Apa yang aku boleh katakan, kali ini tempat yang pihak BBW pilih adalah kurang baik la kot.. Tahun lepas dia buat kat MAEPS, which is sangat ok, tak jem dan sangat dekat dengan aku punya opis.. ahakss! Kali ni kat Mines kot, jam toksah kira la..takde BBW pun dan memang jam tiap masa, ni kan plak ada BBW.. tu yang aku lebih suke merempit (bawak motor) senang nak mencelah.. tadi pegi tak jam.. mungkin sebab weekdays, dan esok confirm jam sbb esok cuti Birthday Sultan Selangor..

Dan satu lagi... kat dinding2 tempat exhibition tu diorang ada letak
BOOKS ARE TOO CHEAP TO BE STOLEN

haha.. memang btul pun... murah cmtu pun ada ke yang nak curi? ish2..

rasa ketagih plak nak pegi lagi.. kalo musafir dunia ada ni, confirm dia sampai tertido kat celah2 buku tu sampai esok hari.. haha... jangan marah saya  ya!!! hehehehe :p

No comments:

Post a Comment

cakap2 kamuu