Tuesday, December 11, 2012

Ada tulisan jawi, halal lah tu... errr

klik gambar untuk lebih jelas

Terjumpa gambar di fb.. yang di share oleh seorang rakan.... nak tergelak pun ada, dan terfikir masa zaman2 jahiliyah dulu... memang aku mengaku masa zaman kecik2 macam ni la... tengok kat packaging jajan ada tulisan jawi/arab, terus consider mende tu halal... apakah...??

Sekarang kita dah makin maju... dan lebih concern ttg status halal.. kalo tak yakin, siap bleh rujuk lagi guna SMS kat sini ... untuk kami2 yang berkecimpung dalam dunia food tech  ni, sebelum nak approve apa2 ingredients, kene semak dulu dengan Jakim... di direktori halal jakim..ada di sediakan nama syarikat yang iktiraf oleh Jakim.. kat sini ye 

 
sumber sini


Nak semak logo2 halal negara seluruh dunia pun ada... kat sini.... 

Jadi, lepas ni tak perlu la kan buat2 tak tau plak.. eh tersilap makan la.. benda2 haram ni kalau dah masuk dalam badan effectnya jangka panjang... nasihat untuk diri ni juga.. pernah dulu berbulatan gembira dengan akak senior, dia cakap salah satu sebab kita berpuasa sunat adalah untuk menyucikan diri andaikata sebelum ni kita pernah termakan benda2 yang di ragui status halalnya..wallahu'alam..

rindu nak berbulatan gembira lagi! huhu sobbbsss T_T

No comments:

Post a Comment

cakap2 kamuu