Tuesday, November 19, 2013

Dugaan ~

Mungkin orang2 dulu  cakap darah manis ni refer kepada masa dalam tempoh pertunangan tu.. kiranya pasangan yang bertunang, haruslah berhati2 sebab dalam tempoh bertunang tu macam2 boleh berlaku… sama ada di timpa musibah/kemalangan/kematian/sakit/atau gangguan pihak ketiga. Jadi, dalam tempoh ini, haruslah pasangan itu berhati2 dan sentiasa menjaga diri sebaik mungkin.

To be honest, so far aku pun ada la di uji dengan perkara2 macam ni. Cuma ada la haritu, hampir2 di langgar orang. Bukan aku yang salah, kereta tu yang buat hal.. hadoiy.. dan yang kedua, yang aku rasa yang ni paling teruk la kot.. tangan aku tersepit yang pintu keretapi. Entah la, benda jadi sekelip mata.. bukan pintu keretapi yang nak keluar tu, yang ni pintu antara coach/gerabak.. sakitnya hanya Allah saja yang tahu.. sengalnya sampai ke hari ni terasa. Huhu..


Dan kadang2 kewangan pun menjadi satu masalah. Boleh di katakan, hampir semua bakal pengantin akan mengalami masalah yang macam ni, berbeza dgn mereka2 yang born with silver spoon in mouth la.. macam aku golongan2 yang bersederhana ni, mestilah kewangan menjadi perkara utama dalam preparation tu semua. Tapi takpe lah, buat je sekadar yang termampu. Kahwin sehari, tak perlu membazir.. hidup bersama sehingga ke akhir hayat. Macam2 lagi cubaan/dugaan yang bakal di tempuh. Moga urusan kami di permudahkan. Amin 

2 comments:

  1. betul tu lai..yg kewangan tu yg menjadi-jadi betul skrg..lg2 nk dkt date ni..sama2 la kite bertabah ye

    ReplyDelete
  2. huhu..sama la kita aween..moga di murahkan rezeki kita... aminn ..

    ReplyDelete

cakap2 kamuu